الأربعاء، 18 مايو 2011

HERE IS OUR STORY ^_^

Pengalaman tinggal di asrama adalah kenangan yang paling indah buat aku.  Sejak belakangan ni, tak tau nape tetibe je aku terkenang zaman sekolah aku..terutama wktu spm. Bile aku teringat balik,sure air mata aku akan menitis..hu2..feeling le plak.. Kali ni entry yg aku nak post kali nie adelah berkisar tentang kesah aku dan teman2 seperjuangan ketika kitowng bertungkus lumus menghdapi perjuangan spm.








1.Bau misteri.
Malam yang indah permai,kawan aku ,Siti , beria heboh kaat kitowng yg kat kelas kitowng ade satu bau wangi.  Bese le kan kalau bau tu pelik dan wangi semacam je mesti ade kaitkan ngan hantu. Betol x?? hehe..  Bile  denga die cakap camtu, kitowang memang cuak gler .. Da tak berani pegi kelas malam2. Aku time tuh yg tengah khusyuk tdo tetibe bangun bile denga bunyi bising. Hak3.. doyai… bwu aku teringat ni misti bau kotak yg ayah aku bagi pada aku siang tadi untuk letak buku. Kotak tu memang bau die pelik semacam je.. da le bau die kuat gler. No wonder la si Siti bole kaitkan bau kotak tuh ngan hantu. Dalam diam aku simpan rahsia tu sampai skarang.Tpi,skarang da tak rahsia lagi. Kui3.. Lawak2.. Malam tuh aku rase nak terguling je gelak!!! Hampeh! Bau kotak pon bole jadi misteri.

2. Sanggup panjat pagar.

Pada  waktu malam, Aku dan adelah beberapa kawan lagi yang laen antaranya,Izzah dan Ika, memang rajin pegi ke kelas waktu spm. Waktu malam memang sunyi sepi. Takde sape2 pon. Aku waktu tu memang berani gler ke kelas walaupon sorang2 ,semata2 nak studi. Studi kat kelas memang best. Sunyi daripada gangguan. So, malam tuh, ktowng bertiga, (aku,ika dan izzah) nak pegi kelas. Tapi malang naseb kitowang pagar asrama berkunci. Ngee~ da le malam tu memang aku terdesak nak ke kelas. Aku nak denga mp3 sebenanye..( hehe,,kantoi prefect bwk mende haram!) Semata mata bende tuh ak sanggup panjat pagar asrama.. ika pon sekali.. Tapi tak lepas pon. Tinggi sangat pagar tu. Last2 kitowang menjerit2 kat pintu pagar tu panggil pak guard. Hee~ kuat le jugak.  Naseb baek pak guard nampak kitowng. Hee~ bile teringat balik rase nak terguling je. Hahaha.. memang giler r sanggup pnjat pagar. Macam kitowang nak kuar dari skolah je.








 3.Berebut keropok lekor

Bile aku makan keropok lekor je, mesti aku teringat keropok lekor kat dewan makan.(dm)~ kat dm skeet je kitowng dapat. 2 ketul je. Mane cukop. Hu2.. oleh sebab nak dapat bnyak, ktowng snggup menipo akak dm tu. Kitowng cakap le nak makan ramai,so,dapat le banyak. Padahal dua owg je nak makan. Hahaha…  sekali tu , aku nagn sape ntah penah kene tangkap.. memag akk tu mara gler la. Yela sebab menipo…. Kalau ak menipoo tu memang dapat sampai 4 ketul atau 5… hu2.. sekarang nih, aku sukati je nak melantak keropok tu banyak mane. Hee~ rindunya aku saat tu…

 Tiga je kesah yang aku sempat post kat entry nieh. Actually ,, banyak lagi. Pengalaman aku suke tdo dalam kelas, kene kaco dengan Tiah time tdo..kui3,selalu gado ngan Soleh(roomate aku) bergaduh dengan budak2 form 4(kes tukar bilek), kene lazer..solat berjemaah di musolla…… hu2.. banyak sangat kenangan di bumi TAAYAH tu.. memang sweet sangat2….  Aku TERsangat rindu dengan suasana sekolah. Paling rindu kat kawan2 kelas aku. KELAS SYAFIE.. rindunye!! Aku doakan korang sume Berjaya mencapai cita2 ... Paling penting jaga imej kita sebagai budak taaayah!  Here,I want to dedicate this song for u all… Semoga ukhuwah kte akan kekal selama-lamanye..Insyallah~

p/s : sory, ayat tunggang terbalik. Ni aku tulih sepontan je… kui3..





هناك 5 تعليقات:

  1. wahh zul~ hahaah wat lah lgy pasal kelas kiter~

    ردحذف
  2. hak3..
    tgok luh..
    law idea tetibe datg~ bole le buat..

    ردحذف
  3. haahahhah kelakarlah hang pa ni... anyway... nama kamu sama ngan BFF CikAiza... xoxoxoxo

    ردحذف
  4. 0o0o..ye ke~
    bese le..zaman skol sti byk yg lawak2..
    x kan lupe zmn skol..

    ردحذف
  5. best....wlaupon bkan kels ak...
    n music nie sure....meleleh...

    ردحذف

Kamsahamnida (terima kasih) sebab komen entry iqa.In sha allah iqa komen entry korg plak

 
♥ Copyright © 2014 reserved to Blog Iqa|Template Edited by Sharina ElyanasHaRiNa eLyaNa